مقدمه:
در زمانی نه چندان دور مدیران نگاهی درون نگر به سازمان خود داشتند. در این نگرش، مدیران در میان انبوهی از اعداد و ارقام و با پیشرفته ترین تکنیک های مدیریتی در پی محاسبه سود و زیلن خود بودند و مسائلی چون نیازهای مشتری، رقبا، سرعت تکنولوژي، پویایی محیط کسب و کار و ... هیچ جایگاهی در برنامه ریزی و تصمیم گیری مدیران نداشت، اما در عصر حاضر تلاش مدیران در جهت کسب سود و زیان به نگرانی آنها برای بقاء در دنیای رقابتی تبدیل شده است و حفظ بقا در کنار سودآوری به عنوان اصلی ترین هدف یک سازمان در این دهه مطرح می باشد و راز ماندگاری هر سازمان در استفاده هر چه بهتر از منابع در دسترس برای رسیدن به حد اعلای رضایت و وفاداری مشتریان است و این همان مفهوم برنامه استراتژیک است. سازمان ها می توانند با به کارگیری استراتژی ها و به صورت تدریجی و گام به گام از وضعیت فعلی خود جلوتر رفته و به موقعیت مطلوب مورد نظر خود در آینده دست یابند. برنامه استراتژیک به شرکت چاپ و نشر بانک X این امکان را میدهد تا شرکت برای شکل دادن به آینده خود به صورت انفعالی عمل نکند، بلکه دارای ابتکار عمل باشد و فعالیتهایش به گونهای درآید که در مقابل مسائل پیش رو به خوبی و با برنامه ریزی از قبل عمل کند.
barname strategice chap-o-nashr_1682322392_59987_12852_1625.zip3.19 MB |